Inhuren van een klachtenfunctionaris bied onderstaande voordelen:

  • Tijd , geld- en energiebesparing
  • Problemen zoveel mogelijk in een pré-juridisch stadium tot een oplossing te brengen
  • Vertrouwenspersoon
  • Kwaliteitsverhoging van de dienstverlening
  • Medewerkers worden gehoord en dit leidt tot een tevreden medewerker
  • De functionaris zoekt en benut op een weloverwogen manier de discretionaire ruimte om – rekening houdend met de kaders van de organisatie en wet- en regelgeving – oplossingen op maat te realiseren.
  • Stimuleert klanten / cliënten tot het zelf oplossen van sociaal juridische vraagstukken
  • Toepassen van wetten, regels en procedures
  • Complexe wet – en regelgeving begrijpelijk maken voor een cliënt
  • Bemiddeling in conflicten
  • WO!connect is tevens gespecialiseerd in gespreksvoering gericht op de doelgroep: mensen met een (lichte) verstandelijke beperking met eventueel psychosociale problematiek.
  • Deskundigheid op het gebied van: informatie, advies – en bemiddelingsgesprekken
  • Soepel verloop van procedures en casuïstiek
  • Oog voor zowel de juridische aspecten, als voor de sociale factoren